Hastaların Bilgilerini Satıyorlardı!
Sakarya'da geçtiğimiz yıl ortaya çıkan sağlık skandalında, hastaneye kaza nedeniyle başvuru yapan vatandaşların bilgilerini sattıkları ortaya çıkan 3'ü sağlık görevlisi 5 kişi, Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan soruşturma sonrasında mesleklerinden ihraç edildi!
NE OLMUŞTU?
Sakarya Eğitim Araştırma Hastanesi’ne kaza nedeniyle başvuru yapan kişilerin hastaneden çıkmadan önce sigorta takibi yapan firmalar tarafından aranması nedeniyle yapılan şikayetlerin ardından Sağlık Bakanlığı tarafından başlatılan inceleme kapsamında çeşitli hastanelerde görevli 3’ü sağlık memuru toplamda 5 kişi hakkında soruşturma başlatılmıştı. Acil servise gelen vatandaşların bilgilerinin sızdırılmasıyla ilgili olarak yapılan incelemelerde, sistem üzerindeki bilgilerin doğrudan aracılık yapan firmalara sızdırıldığı ortaya çıkmış ve soruşturma derinleştirilmişti. Güvenlik kamerası görüntülerinin yanı sıra sisteme giriş yaparak bilgi sorgulayan personellerin tespit edilmesi sonrasında 5 kişinin birinci derece yakınlarının da dahil edildiği mal varlığı araştırması başlatılmıştı. Öte yandan Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen inceleme sonrası 5 kişi hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunulmuştu.
MESLEKLERİNDEN OLDULAR
Sağlık Bakanlığı müfettişlerinin tespitleri sonrasında savcılığa haklarında suç duyurusunda bulunulan 3’ü sağlık memuru 5 kişi hakkında Sağlık Bakanlığı yetkililerince yapılan incelemelerin tamamlanmasının ardından bu kişilerin meslekten ihraçlarına karar verildi. Karar sonrası 5 kişi meslekten uzaklaştırılırken savcılık soruşturmasının devam ettiği öğrenildi.